Miért?
Mert.
Mert telistele a szamócamintás kisfecském újabban. Mindenhol találkozol valami mókás marketingessel, a kóvályognak a marketingnavigátorok, jön a marketingcommando, őket lökdösik a marketingmérnökök és a marketingzsenik, egymás sarkát tiporják a tavaszi marketingmedvék. Legközelebb a szemünk se rebben már a marketingjézuskán és a marketinghálaadáson se, nemde?
Erről jut eszembe a vicc, amikor a flancos utazásaikról áradozó burzsuj fickó mesél a csóró haverjának, az meg morog az orra alatt: Horvátba, Olaszba, faszomba. Ezzel azt hiszem, nem kell tovább magyaráznom a blog nevét.
A konferenciák neve már a csillagos eget közelíti, mert expo, extra, hiper, torta, sőt nemsokára jöhet a sajtosmogyoró is desszertnek.
Aztán újabban minden magát marketingesnek nevező előrukkol valamilyen tuti módszerrel, könyvet ír belőle és vaskos összegekért árulja. Lassan nem lehet a valódi szakembereket elválasztani a magukat profinak hirdető arcok tömegétől.
Ezeket sorra froclizzák azok a megmondóemberek, gurusajtók akik(nek):
- épp nincs jobb dolguk;
- eszik a kefét irigységükben;
- aktuális szexmentes életüket mások basztatásával akarják kiélni;
- rosszindulatúak.
Esetleg a fentiek együtt.
Teszik mindezt úgy, hogy nem vállalják fel a nevüket, s ebben én se leszek különb. Nagyon is megértem őket, mert én se szeretném, ha azok, akiknek a cikkekkel borsot török az arra alá,keresztbetennének nekem jó magyar szokás szerint a munkáimban, amik pedig nem marketing jellegűek, de ki tudja, hol kapja el az embert egy-egy jóakarója.
De akkor miben leszek mégis különb, mint egy átlagos fikázó valaki?
A célom tükröt (néha görbét) tartani mindazok elé, akik a magyar on- és offline piacon tevékenykednek. Igyekszem nems zemélyeskedni, s ha sikerül, már magasan az elődöknek nevezhető megmondóemberek fölé emelkedtem. Nem az egyes szak(talan)emberek személye érdekel, hanem a tetteik, s ez bőbeszédűbben nyilatkozik majd róluk, mint a róluk szóló, főleg haveri alapon gyártott promo interjúk hada vagy a csicsás honlapok sokasága.
Véleményvezérek?