Erre a szóra mindenkinek elindul a nyálcsorgása. Álmaink palotája jelenik meg lelki szemeink előtt, amint épp a főnöki ülőmunkától megfáradt lottyadt seggünket áztatjuk a jacuzziban, a család hatalmas holywoodi mosollyal a fején jár-kel és élvezi a gondtalan életet.
Ki ne akarna ilyet?
Hogy szemünkön máris a dollárjel jelenjen meg, mint egy elkúrt Dagobert bácsinál, ahhoz szükség van egy jól menő vállalkozásra. Meg egy klafa marketingre, hiszen enélkül már lélegezni se lehet, lassan mindenki webáruházban árulná a saját, pottyantósból kikapart szarát, ha lenne rá vevő, de ha nincs, majd csinálhat neki iwiw és facebook klubot és a marketinges majd kitalálja, hogyan adják el.
Beírom hát a keresőbe a sikeres vállalkozás szavakat és várom a messiást, vajon mitől fogok annyi pénzt keresni, ami több, mint ameddig el tudok számolni. (Talán ezért boldogok a sötétek, mert nekik a kevés is sok? 8P)
Egyáltalán mitől sikeres a vállalkozás? A terméktől, a vevőkörtől, a marketingtől, a vezetőtől? Kíváncsi vagyok, ki hogyan célozza meg azt, hogy belőlem sikeres vállalkozót faragjon.
Jönnek is ezrével a honlapok, lássunk, miket találunk.
1. lelkititkaink.hu egyik cikke
A főoldalra lapozva azt nézem, mitől lehetnék ÉN sikeres. Az ugyan nem derül ki, de egyből beszaratnak, hogy sikeres az nem lehet, aki önbizalom híján van és "bizonyára Ön is járt úgy, hogy..." . Ezekben a példákban aztán még a legtökösebb is felismerni véli magát, hogy mekkora balfék, iratkozik is a nép a tanfolyamokra. Ha még nézelődök, akkor azonnal előjön a szokásos "hatékonyságnövelés" szó, amivel az a bibi, hogy előbb definiálni kéne, miben legyek hatékony? Rendezzem a székletem? Cseréljek plakátot? Újítsak weboldalt? Dobjak ki új terméket? Erről nem szól a fáma, csak arról, hogyha nem is tudom, miben, de mindenképp legyek hatékony. Mielőtt még ágybaszarós, önbizalomhiányos, unhatékony hülyegyerekként kezdeném magam érezni, inkább nézzük tovább a többit találatot.
2-3. sikermarketing.hu/uzletfejlesztes.html
Legalább 10 percig kerestem a sales-et, hogy mit lehet venni, hol, mennyiért. Átnéztem a menüpontokat, amelyek átfogó dolgokról mesélnek már-már szájbarágósan érthetően, de arra ügyelve, hogy (túl sok) információt ne tartalmazzon, mert akkor mindenki egy-kettőre extrahatékony sikeres vállalkozó lenne. Minden oldal alján ott egy form a lehetséges kérdéseknek, de igazából nem találtam olyan infót, ami miatt maradnék itt 10 perc múltán is.
4. eandh.hu/cegszerviz/hogyan_induljal_el.html
Máris a képembe ugrik egy Commodore64-es stílusra és dizájnra emlékeztető hírlevélfeliratkozás, "kérem vegyetek fel" elküldő gombbal. Mi? Még hogy én kérem? Hiszen TI akartok küldözgetni nekem leveleket, azokkal meg valamit eladni nekem, basszus! Klikk az X-re de nagyon gyorsan. Lap közepéig jutok, ahol egy buta SWOT-analízis jön velem szembe, amiről nem sokat tudok, de nem ennyire fos, az biztos! Kábé ugyanaz lesz itt is, mint a sikermarketingnél, buta infók, buta feliratkozóknak, érdemi érték nélkül, s arra már nincs erőm, hogy teszteljem, vajon a hírlevelelükben lesz-e tartalom. Kulcsszavas tartalomfejlesztésre mindenesetre alkalmas a szöveg, ez kétségtelen.. 8D de másra?
5. http://www.vallalkozas-online.hu egyik aloldala
Ez aztán a komoly portál, sok-sok rovattal, nézzük ebből a marketinget. Aúú! Leet, hogy csak rosszkor járok itt, de ez mellbevág. "7 dolog, amire a vevődnek biztosan szüksége van!". Mint egy rózsaszín női portálon a sok-sok "5 gyakorlat a feszes hátsóért" vagy "A fogyókúra 6 elemi szabálya". Eztán ömlesztve jönnek, mindenféle rendszer nélkül a cikkek a marketing minden területéről (gerilla-, telemarketing stb.), de hogy mitől leszek sikeres...
6. http://sikeresvallalkozas.blogspot.com/
A nagy pagerankos blogokkal hamar előre lehet jutni a keresőben, nem is kell hozzá sok tartalom. Ezt ez a blog határozottan alátámasztja. Gondozatlan, a tulaj bő fél éve nem írt.. vagy mert nem kívánja megosztani velünk a kurva nagy sikerének titkát (vagy mert neki sem jött össze?). A blog tehát nem frissített, rossz dizájnú. A cigányosan rikító sárga cím kisüti a szemem, az alcímet már ki kell jelölnöm egérrel ahhoz, hogy el tudjam olvasni. Azt hiszem, itt adom fel, hogy valaha megtudjam, mitől lesz sikeres vállalkozásom. A meglevő 3 postból 2 a félelemről szól, és a 3. arról, miért nem sikeres egy vállalkozás. Ez az egész úgy szar, ahogy van.
Kész, feladtam. OMG!
Eztán nem hiszek a google-ban.
Ha rajtuk és a fentieken múlik, nem leszek sikeres. "Leszarom bazmeg".
Véleményvezérek?