Hagyományos esetben vacsora után koktéloznak az emberek. Ha egy szállodát veszünk alapul, az étteremben alaposan bezabálnak a vendégek este, de a koktélbárban inkább éjszaka ücsörögnek.
A marketing egyik jelszava, hogy légy meghökkentő, s itt bizony felborulnak a dolgok. Mi volt előbb, a koktél vagy a vacsora?
Váraljay Gábriel 2010. február 22-én publikálta a közösségi médiában jelenlevők számára azóta tananyagnak számító koktélpartis hasonlatát tartalmazó cikkét, Közösségi média – Hol a pénz? címmel. http://varaljay.com/hu/2010/02/22/kozossegi-media-hol-a-penz/
Eztán jön 2010 március 2-án az OMA-s hasonszűrő post, mintegy Vacsora-csata revans: Közösségben hirdetni tuti nyerő? címmel, ami nagyjából ugyanarról szól, de milyen nyilvánvaló lett volna elcsenni a koktélparti szót, átkeresztelték inkább vacsorának.
http://www.online-marketing-akademia.hu/blog/2010/03/kozossegi-media-jelenlet/
Hogy mi volt előbb, a koktélparti vagy a vacsora, ki kitől nyúlt, azt nem célom eldönteni, (de a dátum magáért beszél).
Ettől függetlenül mindkét portálnak igaza van, az erőszakos tolakodásnak a social mediában nincs eredménye. S a másik tanulság, amit leszűrhetünk az esetből: nem kell sok-sok marketing portálra feliratkozni és naponta órákat tölteni a lapozgatásukkal, vagy a hírlevelet olvasni, hiszen mind ugyanarról szól ... egyik előbb, másik utóbb. Utóbbi a ciki szerintem. 8)
Tehát találd meg azt a marketing oldalt, ami a te szempontodból fontos. Ha a közösségi médiás jelenlétedet akarod feltupírozni, akkor fókuszálj, nem kell neked ehhez e-mail kampánytervezést, szoftvereket, akadémiát, wordpress-tanító oldalt szem előtt tartani. Válaszd ki azt, ami a te érdeklődésedet célozza meg, a többi kuka. Csak az idődet vesztegeted.
Véleményvezérek?